Plek voor ideemakers

Bureau

Merkmakers & campagnebouwers

Plek

flex- & vergaderplekken

Café

koffie & boterhammen

campagne over de kracht van een praatje

Case: Stel je voor

Op een dag zitten er in Helmond overal stickers op straat, de bushalte en op prullenbakken. En voor het station staat een kraam waar je gratis koffie krijgt en meteen een kop koffie mag weggeven aan een vreemde.

het team

Het levert leuke momenten en kleine gesprekjes op en er worden heel wat handen geschud. Het is het resultaat van O’s Stel je voor stationsgebiedscampagne.

ProRail, Gemeente Helmond en GGD regio Helmond vragen aan O: kunnen jullie een campagne ontwikkelen die mensen aanspreekt op hun verantwoordelijkheid om een ‘beetje meer op elkaar te letten’? Een campagne die een positieve prikkel uitdeelt, zonder dat het direct over ‘suïcide’ gaat? Bij O bedenken we ‘Stel je voor’. ‘Stel je voor’ is tegelijk die prikkel om contact te maken (je voor te stellen) én om stil te staan bij de impact van contact maken (stel je voor dat je het verschil maakt voor iemand die zich rot voelt).

De campagne liep 4 weken. Iedere week stond de koffiekar op een ander station in Helmond. Op en rondom de stations zag je abri’s, posters en stickers met de campagneboodschap. Online zag je campagne voorbij komen via Facebook, Instagram en via het Google Display netwerk.

laagdrempelige campagne

op een positieve manier mensen stimuleren contact met elkaar te maken

bewustwording creëren

bewust maken dat aandacht voor een ander het verschil kan maken, voor sommige maakt het zelfs hét verschil...

feiten en cijfers

Uniek bereikte personen Facebook: 67.743

Feiten en cijfers

Ruim 2 miljoen vertoningen van de banners (2.384.214) Stel je nou toch eens voor dat iedereen beseft wat de kracht van contact is…