Plek voor ideemakers

Bureau

Merkmakers & campagnebouwers

Plek

flex- & vergaderplekken

Café

koffie & boterhammen

Case: Janskerk

Iedereen die in Utrecht woont, kent het Janskerkhof. Van de bloemenmarkt, het Anne Frank-beeldje of misschien wel van alle gezellige terrassen daar. En natuurlijk van de Janskerk, waar geregeld evenementen georganiseerd worden.

het team

Janskerk klopte bij O aan met de vraag: ‘We zijn toe aan een opfrisbeurt van onze huisstijl en onze kernboodschap. We willen ons onderscheiden en op de kaart zetten als bijzondere locatie, met een onderscheidende website. Kunnen jullie ons helpen?’ Als echt Utrechts bureau stonden we natuurlijk te springen om aan de slag te gaan. 

Alles begint met een goed idee. 
Wat hebben we gedaan? We begonnen op de O-manier, met een merkbelevingssessie waarin we met verschillende betrokkenen brainstormen over ‘het merk Janskerk’. Die vormt voor ons de basis voor de merkbeleving, die het fundament is voor alle communicatie die volgt.

concept

We bedachten ‘wonderbaar’ als communicatieconcept. Dat is de beleving die Janskerk klanten en bezoekers wil bieden! We gaan voor de ‘wauw’!

event & congres
in hartje Utrecht  
wonderbaar

stijl

We hebben een eenvoudige, zwart-witte basis ontwikkeld om zo de kleur extra te laten spreken, en het contrast tussen oud en nieuw, vroeger en nu te laten zien. Ook in het logo van Janskerk zie je de eenvoud terug. De basis sober, met de vorm van kerkramen erin verwerkt. De verspringende letters geven iets van vrolijkheid en speelsheid, om aan te sluiten bij Janskerk als locatie voor evenementen.

beeld

De uitdaging was vervolgens: hoe vertalen we ‘wonderbaar’ naar beeld?

  • we willen emotie, beleving in beeld brengen
  • de hoofdrol is voor ‘beeld’, goede fotografie
  • spelen met licht, kleur, stralend, toverachtige sfeer