uitdaging
De GGD mag dan een begrip zijn, de concurrentie staat niet stil. De afgelopen jaren zijn veel nieuwe aanbieders van reisvaccinaties op de markt gekomen. De uitdaging voor GGD Utrecht is om zich stevig te profileren als de betrouwbare marktleider met een onschatbare ervaring en kennis.
concept
Als het om je gezondheid gaat, dan wil je zekerheid. Toch? De eerste uitdaging is om mensen bewust te maken van de risico’s. Uit onderzoek blijkt dat mensen niet altijd op de hoogte zijn van de noodzaak van vaccinaties. We ontwikkelen een campagne die mensen prikkelt met vragen. Hiermee laat GGD regio Utrecht haar deskundigheid zien.
ontwerp
De campagne is sterk herkenbaar door z’n eenvoud: heldere kleuren, iconische beelden, korte prikkelende teksten. Alle uitingen zijn bewust typografisch gehouden.
campagne
De campagne richt zich, zowel online als offline, op mensen die zich oriënteren op vakanties. Online door sterk te targetten via google adwords, displayadvertising en Facebook, offline door middelen als abri’s en citydisplays in te zetten rondom bijvoorbeeld de vakantiebeurs in Utrecht. Onderdeel van de campagne is een guerrilla-actie in Utrecht en Amersfoort waarbij we 3.000 vlaggetjes tussen de stoeptegels hebben geprikt. Op alle middelen prikkelen we mensen om naar de actiewebsite ikgaopzeker.nl te gaan. Hier kan je niet alleen meedoen aan een winactie, je kunt ook direct een afspraak maken voor een vaccinatie.