Plek voor ideemakers

Bureau

Merkmakers & campagnebouwers

Plek

flex- & vergaderplekken

Café

koffie & boterhammen

campagne over samen beslissen in de zorg

Case: help de dokter met een goed gesprek

Als je bij de huisarts zit, is het belangrijk dat je helder vertelt wat je klachten zijn. Want dan kan de dokter beter inschatten wat er aan de hand is en een behandeling voorstellen. Kortom, als jij een dokter nodig hebt, heeft de dokter jou ook nodig.

het team

O ontwikkelt een campagne om mensen en huisartsen te helpen goed met elkaar in gesprek te gaan. Dat doen we door ze eerst bewust te maken van het belang van een goed gesprek.

We willen mensen bereiken in de fase tussen ‘ik heb klachten’ en ‘ik zit in de wachtkamer’. We bedenken een campagne met 2 lagen.

1. een krachtige, herkenbare, positieve basisboodschap (help de dokter met een goed gesprek)

2. storytelling met video’s en persoonlijke verhalen

We zorgen voor een mix van betrokkenheid en zichtbaarheid, dus voeren we landelijk campagne met extra ondersteuning in de regio. De campagne was te zien op Facebook, in advertorials, op YouTube en via het Google Display netwerk. In de regio’s Brabant, Friesland en Noord/Zuid-Holland was er ook een radiospot te horen en zetten we mobiele banners in. Tijdens de campagneperiode van 2 maanden klikten er zo’n 45.000 mensen door naar de campagnepagina.

5/11 – lancering campagne door Bart Chabot

9/11 – aandacht voor de campagne tijdens het NHG congres

11/12 – aandacht voor de campagne tijdens Tijd voor Max

samen beslissen

Als jij een dokter nodig hebt, heeft de dokter jou ook nodig

landelijke campagne

de campagne was te zien op Facebook, in advertorials, op YouTube en via het Google Display netwerk