Plek voor ideemakers

Bureau

Merkmakers & campagnebouwers

Plek

flex- & vergaderplekken

Café

koffie & boterhammen

De vraagmaar-app

Case: de VraagMaar-app

Praten over zelfmoordgedachten en -plannen helpt. Maar hoe doe je dat? Dat leert de VraagMaar-app. Zodat we uiteindelijk allemaal over het taboe heen stappen. En gaan praten met elkaar.

het team

Kun je leren om op een goede manier met anderen te praten over zelfmoord, een onderwerp dat altijd gevoelig ligt… Bestaat daar een app voor? Jazeker, hij is ontwikkeld door 113 Zelfmoordpreventie. Aan O de mooie taak om campagne te voeren voor de app. Zodat zoveel mogelijk mensen de app downloaden en gaan gebruiken. Oh, voor je verder leest, download jij ook even de VraagMaar-app? Dankjewel!

De campagne voor de VraagMaar-app is een vervolg op onze eerdere campagnes voor 113. Die campagnes draaiden om de bewustwording dat praten helpt. Deze campagne geeft handelingsperspectief. We leren hóe je dan zo’n lastig gesprek voert. We hebben ons via Facebook, Instagram, LinkedIn en het Google Ads netwerk gericht op verschillende doelgroepen, van onderwijs tot de zorg en schuldhulpverlening. Maar liefst 2.647.305 mensen hebben de campagne voorbij zien komen en direct na de campagne was de VraagMaar-app al 4.000 keer gedownload.

De VraagMaar-app

Een app om je te helpen het gesprek aan te gaan met iemand die met zelfmoordgedachten rondloopt en die je vertelt waar je hulp krijgt.

Omdat het kan

Via de app kan je ook iemand een kaartje sturen, gewoon omdat je even aan hem denkt

We hebben ons via Facebook, Instagram, LinkedIn en het Google Ads netwerk gericht op verschillende doelgroepen, van onderwijs tot zorg en schuldhulpverlening