Plek voor ideemakers

Bureau

Merkmakers & campagnebouwers

Plek

flex- & vergaderplekken

Café

koffie & boterhammen

Case: campagne tegen online kindermisbruik

Expertisebureau Online Kindermisbruik (EOKM) vroeg O: kunnen jullie een campagne ontwikkelen om kijkers van kinderporno effectief te bereiken? Poeh. Dat is een vraag die je niet elke dag krijgt.

Bij O zetten we ons graag in voor maatschappelijke organisaties, maar dit onderwerp vonden we erg heftig. Het werd een bijzonder eerste gesprek, over een bloedserieus thema. In Nederland kijkt ruim 70% van de mannen en 30% van de vrouwen regelmatig porno. Er is een kans dat iemand dan, al dan niet per ongeluk, kinderporno tegenkomt. Kijken naar porno met minderjarigen is strafbaar. Want voor elke vorm van porno met minderjarigen zijn kinderen misbruikt. Zo simpel is het. 

het team

Daarom is onze campagneboodschap ook to the point: ‘kinderporno = kindermisbruik’. We zijn samen met EOKM aan de slag gegaan en we hebben een campagne ontwikkeld over het kijken naar kinderporno. Waar bereik je de pornokijker het best? Precies, op pornosites. We hebben banners ingezet op zogenoemde ‘adult sites’. Klik je op de banner, dan kom je op de site stopkindermisbruik.nl.

resultaten in 3 weken 

20,5 miljoen vertoningen

1,5 miljoen unieke vertoningen

59.482  clicks naar de website