Plek voor ideemakers

Bureau

Merkmakers & campagnebouwers

Plek

flex- & vergaderplekken

Café

koffie & boterhammen

de Hollandse meesters van Monier

Case: wat kiest Rembrandt?

Monier, wereldmarktleider in dakpannen, levert als enige fabrikant een aantal specifieke, oud Hollandse dakpanmodellen. Dezelfde dakpannen die eeuwen geleden al de daken van Amsterdamse grachtenpanden sierden. Hoe breng je zo'n verhaal onder de aandacht? Wij bedachten een campagne met een Hollandse meester in de hoofdrol.

het team

uitdaging
De serie klassieke keramische dakpannen van Monier zijn uniek. Ze worden nog steeds gemaakt naar het al eeuwenoude model. En hoewel het product in detail verbeterd is en de fabriek moderner is geworden, mag je het maakproces nog gerust ambachtelijk noemen. De klassieke modellen zijn bij uitstek geschikt voor renovatie- en restauratieprojecten, maar ook in nieuwbouw neemt de vraag naar een klassieke uitstraling toe. Hoe positioneer je zo’n uniek Hollands product? Hoe geef je het de waarde die het verdient?

concept
Het idee dat deze dakpannen al in de tijd van Rembrandt op een groot deel van de Amsterdamse daken lagen prikkelde ons. De vraag ‘wat zou Rembrandt kiezen?’ prikkelt natuurlijk. En zo’n naam barst natuurlijk van de positieve associaties: klassiek, waardevol, ambachtelijk, historie. Precies de waarden die we willen meegeven aan het het product.

 

 

beeld: Rijksmuseum Amsterdam

zelfportret Rembrandt als Apostel Paulus (1661)

campagne
In de campagne speelt deze Kruispan samen met Rembrandt de hoofdrol. Het beeld van Rembrandt dat we hebben gebruikt is een zelfportret, waarin hij zichzelf heeft afgebeeld als Apostel Paulus. Op dit schilderij is Rembrandt 55 jaar oud, het is te bewonderen in het Rijksmuseum.

resultaten

in cijfers

230.000

230.000 keer geklikt in ‘Maak je eigen Rembrandt’ (online game)


terug naar overzicht