Plek voor ideemakers

Bureau

Merkmakers & campagnebouwers

Plek

flex- & vergaderplekken

Café

koffie & boterhammen

van Centrum Maliebaan naar Victas

Case: Victas, centrum voor verslavingszorg

Wat als je gaat verhuizen, midden in een reorganisatie zit en ook nog eens een compleet nieuwe werkwijze wil introduceren? Dan heb je misschien meer nodig dan alleen nieuw briefpapier.

het team

communicatiekans
Centrum Maliebaan biedt verslavingshulp en was als sinds een begrip in Utrecht. Er speelt veel tegelijkertijd: een verhuizing, een reorganisatie en de introductie van een nieuwe werkwijze. De organisatie hunkert naar een frisse wind. Wij zien een grote communicatiekans!

concept
We starten met een belevingswaardesessie met medewerkers, management en cliënten: wat wil je dat mensen beleven als ze met jullie in aanraking komen? Waar draait allemaal om? Het antwoord: om het stukje bij beetje overwinnen van jezelf, van je verslaving. Met dit concept leggen we de basis voor de nieuwe naam, voor het communicatieconcept en voor de nieuwe werkwijze. Victas komt van het Latijnse werkwoord voor overwinnen. We vatten de nieuwe visie samen in drie woorden: ‘willen, werken, winnen’. Het is niet alleen een motto, het zijn de drie pijlers van de nieuwe aanpak. De pay-off: win jezelf terug.

huisstijl
Op de nieuwe volgt een nieuwe huisstijl, die was hard aan vervanging toe. In het logo en de stijl is veel symboliek verwerkt, in de V van Victas bijvoorbeeld. Daarin ontbreekt een deel, het staat symbool voor dat stukje van jezelf dat je moet terugwinnen. Om alle medewerkers enthousiast te krijgen voor al het nieuws organiseren we zeepkistsessies. Daarnaast krijgt iedereen een merkboekje met het verhaal van Victas.

boodschap
‘Willen, werken, winnen’ is het nieuwe motto, maar ook de basis voor een nieuwe aanpak.. Elk traject begint met de wil, met een positieve motivatie. Daarna is het keihard werken, het gaat niet vanzelf. Het doel is om stukje bij beetje te winnen van je verslaving. De payoff ‘win jezelf terug’ maakt de ambitie voor iedereen persoonlijk.


terug naar overzicht