Plek voor ideemakers

Bureau

Merkmakers & campagnebouwers

Plek

flex- & vergaderplekken

Café

koffie & boterhammen

Een nieuwe website voor Mett

Case: van dit zijn wij, naar wie ben jij?

Mett is het het meest flexibele platform voor online samenwerken. Op basis van jouw ambities en doelstellingen, helpen de specialisten van Mett het platform goed in te zetten. Mett werkt voor zeer uiteenlopende branches zoals bijvoorbeeld de overheid en het onderwijs.

het team

Hé O, kunnen jullie een nieuwe website voor ons maken?

Jazeker kunnen wij dat! Maar om een goed product op te leveren, willen wij precies weten waar de gebruiker behoefte aan heeft en welke bedrijfsdoelstellingen er zijn. Dit moet namelijk samenkomen. Pas dan kunnen we echt goed aan de slag.

wat kwam eruit?

De website moet in één oogopslag laten zien voor wat voor een brede markt het platform geschikt is. Daarbij heeft Mett specialisten in huis met branche specifieke kennis. Deze combinatie zorgt ervoor dat het platform optimaal ingezet kan worden.

hup, aan de slag! Wat hebben we gedaan?

> strategie & concept
> customer journey mapping
> design persona’s
> prototyping & usability testing
> visual design
> development (in samenwerking met studio september)

bekijk mett.nl

aan de slag

hoe gaan we dit varkentje wassen?

stap 1: het landschap in kaart

En dat kan alleen met elkaar. We hebben consultants uitgenodigd voor een flinke sessie. De hele customer journey in kaart: van het eerste klantcontact tot de allerlaatste stap in het nazorg traject. Alle contact- en beslissingsmomenten en kansen worden helder. En dan kun je bepalen welke rol de website hierin speelt.

stap 2: persona’s

Maar wie bezoeken die website dan echt? En kunnen we dit groeperen? Met persona’s creëer je ‘echte’ mensen in plaats van algemene doelgroepen die in praktijk lastig te targeten zijn. En iedere persona heeft zijn eigen uitdagingen en interesses die vertaald kunnen worden naar specifieke ontwerpoplossingen.

stap 3: experience map

Met al deze informatie maken we een experience map. Da’s eigenlijk gewoon een schema met alle processen, doelgroepen en kansen in beeld. Makkelijk he?

samen ideeën bedenken

en plakken maar...

en hoe nu verder?

de ideeën vertalen naar een prototype

testen, testen, testen

wat vinden gebruikers ervan?

feedback

wat vinden de gebruikers er eigenlijk van?

oei…

Wat bleek? We hadden een paar stappen over het hoofd gezien die de gebruiker doorloopt. Daarom is testen zo belangrijk.

de conclusie

Bezoekers willen direct zien hoe Mett ingezet wordt in hún specifieke branche en welke adviseur je daarbij kan helpen.

dit is het geworden

en daar zijn we best trots op!


meer weten over dit project?

bel Andries (030 230 80 20)

terug naar overzicht