Plek voor ideemakers

Bureau

Merkmakers & campagnebouwers

Plek

flex- & vergaderplekken

Café

koffie & boterhammen

Good Food Book van FDBCK

Case: het allergoedste kookboek

Voor FDBCK bedachten we het allergoedste kookboek van Nederland. De beste topkoks, bekende Nederlanders en bekende foodies geven makkelijke en maakbare gerechten prijs. Van dit boek wordt jij niet alleen blij, maar ook heel veel kinderen in Malawi.

het team

concept
Iets leuks kopen en meteen iets goeds doen: dat is FDBCK. We ontwikkelden dit ‘feelgood-merk’ samen met PostNL. De producten van FDBCK maken koken en eten leuker!
Zo bedachten we het allergoedste kookboek: het Good Food Book. Wat er zo goed aan is? Voor elk verkocht kookboek gaan er 40 schoolmaaltijden naar kinderen in Malawi, een van de armste landen ter wereld. Via het World Food Programme van de Verenigde Naties. Happy sharing!

boek
Aan het Good Food Book werken topkoks als Jonnie Boer, Robert Kranenborg, Ron Blaauw en Julius Jaspers gratis mee. Maar ook Guus Meeuwis, Gerard Ekdom en Martijn Krabbé delen hun kookgeheimen. Daarnaast hebben we bekende foodbloggers gevraagd om hun favoriete gerecht. Het resultaat is een prachtig boek met bijzondere maar ook vooral maakbare gerechten.

ruim 50.000 verkochten boeken

een van de best verkochte kookboeken van NL

Bestel hier het Good Food Book en maak jezelf (en 40 kinderen in Malawi) blij!
fdbck.nl

resultaat

in cijfers

O ontwikkelde het concept en het ontwerp van het kookboek. In samenwerking met de afdeling Corporate Responsability van PostNL en andere enthousiaste partners is er een stevige marketingcampagne opgetuigd. Het resultaat van twee edities Good Food Book: meer dan 55.000 verkochte exemplaren. Dat zijn meer dan 2 miljoen schoolmaaltijden voor het WFP!

> 2.000.000

maaltijden voor het WFP!

> 50.000

verkochte kookboeken


terug naar overzicht