Plek voor ideemakers

Bureau

Merkmakers & campagnebouwers

Plek

flex- & vergaderplekken

Café

koffie & boterhammen

nieuw concept voor fondsenwerving

Case: The Blind Run, blind hardlopen voor blinden

Bartiméus Sonneheerdt wil ziende mensen bewust maken hoe het is om te leven met een visuele beperking. En een jongere doelgroep bereiken. En ook graag iets activerends, iets waarmee we mensen in beweging krijgen. En het zou mooi zijn als je ook echt beleeft wat een visuele beperking betekent.

het team

idee
O bedacht The Blind Run. Een Utrechtse sponsorloop om geld in te zamelen voor blinde en slechtziende kinderen. Het idee is: je loopt met z’n tweeën zo veel mogelijk kilometers hard. Eén loper is geblinddoekt of blind, de ander kan wel zien. Je loopt hand in hand, de een leidt de ander. Zo ervaar je hoe het is om blind te zijn, maar ook hoe lastig het is om een ander te leiden.

event
Sponsorlopen zijn niets nieuws, en hardlopen kan iedereen die een beetje traint. Maar blind hardlopen is een ander verhaal. Op deze manier hebben we een evenement neergezet waar iedereen aan kan meedoen. En omdat het zo uniek is, was media-aandacht gegarandeerd!

aanpak
O ontwierp en ontwikkelde het concept en de campagne en alle communicatiemiddelen waaronder de sponsorwebsite www.theblindrun.nl

 

resultaat

in cijfers

Resultaat: enorm veel pr-aandacht! Met 10.000 euro aan budget hebben we voor ruim 500.000 euro aan pr-aandacht gekregen in kranten, op radio en tv. Ook mooi: ons doel was lopen met minimaal 25 duo’s, er deden 3x zoveel duo’s mee aan The Blind Run!

500.000

10.000 euro budget – 500.000 euro mediawaarde


terug naar overzicht