Plek voor ideemakers

Bureau

Merkmakers & campagnebouwers

Plek

flex- & vergaderplekken

Café

koffie & boterhammen

Mett, merk en positionering

Case: Nederland werkt samen Mett

Het bedrijf bestaat vijf jaar en vraagt aan O: ‘hoe verder?’ Wij introduceren merkdenken en ontwikkelen een nieuwe naam: Mett. Weer vijf jaar later is het tijd voor een herpositionering. Het gaat namelijk heel goed met het bedrijf. Ze groeien als kool en willen dóór.

het team

uitdaging
We kennen de mannen van Mett al heel lang. Al vanaf het moment dat ze vijf jaar bestonden en ze nog Projecttoolkit heetten. Het was de oude naam voor het platform voor online samenwerken. Het ging in die tijd best lekker, maar ze wilden nu echt een stevige stap maken, nieuwe markten aanboren, nieuwe klanten aanspreken. De focus lag eerst vooral op de overheid, de uitstraling van het bedrijf paste daar inderdaad goed bij… De conclusie was dat het anders moest. En belangrijk: ze stonden overal voor open.

 

 

aanpak
We zijn in creatieve sessies op zoek gegaan naar de rode draad. Het antwoord: samenwerken. En we trokken een stevige conclusie: het is tijd voor merkdenken, voor een nieuwe uitstraling. En voor een nieuwe naam die past bij de ambities. Een merknaam die we gaan laden.

merk
We bedachten Mett als nieuw merk. Een naam die eigenlijk geen uitleg nodig heeft. Kort, krachtig, Hollands. ‘Samenwerken Mett’ wordt de boodschap waarmee we het merk gaan laden.

herpositionering campagne
Vijf jaar later timmert Mett stevig aan de weg en is het tijd voor de volgende stap: Nederland veroveren met het meest gebruiksvriendelijk product voor online samenwerken. We ontwikkelen de campagne ‘Nederland werkt samen Mett.

herpositionering campagne
Deze campagne valt samen met de introductie van een compleet nieuwe versie van de software, met een nieuw model van abonnementen. Met de campagne willen we zoveel mogelijk bestaande klanten laten overstappen naar het nieuwe Mett. Na zes maanden is 60% overgestapt, een prachtig resultaat!

resultaat

in cijfers

We ontwikkelen een nieuwe website om Mett 2.0 fris en modern te presenteren. En het werkt, binnen enkele maanden is meer dan 60% van de klanten overgestapt op het nieuwe Mett.

60%

60% van de klanten stapt binnen 6 maanden over


terug naar overzicht