Plek voor ideemakers

Bureau

Merkmakers & campagnebouwers

Plek

flex- & vergaderplekken

Café

koffie & boterhammen

Gezocht: Creative Copywriter

ken je O-bureau al?

O-bureau is het conceptbureau voor maatschappelijk relevante merken en campagnes. O is een hotspot voor alle creatieven van Utrecht. O bestaat uit de labels: O-bureau | O-plek | O-café. Ons​ motto: Alles begint met een goed idee!

 

wie zoeken we?

Ja, we willen gewoon de allerbeste. Dus niet iemand die altijd keurig binnen de lijntjes kleurt. Maar wél iemand die ons verrast en verbaast met hele vette concepten en teksten. Iemand die passie heeft voor het mooiste vak van de wereld. Iemand die leeft voor het tikken van prachtteksten, die blij wordt van het samen bouwen aan waardevolle merken voor onze klanten. Iemand die steeds wil blijven leren en groeien en altijd nieuwsgierig is. Iemand die gewoon elke dag zin heeft in de dag (die start met een heerlijke espresso, cappuccino, thee of latte van O-café!)

 

ons ideaalplaatje?

Je bent een geboren creatief met groot gevoel voor ‘taal’. Als jij door de stad loopt, zoek je inspiratie voor ’n sterke merknaam, product of campagne. Je denkt vaak: dat kan ik beter. Je kan dan misschien niet vormgeven, je hebt er wel een kijk op en weet wanneer iets goed is. Of niet. Je bemoeit je verder graag met elke tekst die de deur uit gaat en ook met elke tekst die door een klant aangeleverd wordt. Je vindt het leuk om scripts voor animaties uit te werken, teksten voor online campagnes te bedenken, merkverhalen te ontwikkelen en brochureteksten te schrijven. Je krijgt jeuk van langdradige teksten met een hoop bijzinnen, schijft het liefst kort en krachtig. Je motto: wat er af kan moet eraf! En oh ja, je bent ook nog eens een echte teamspeler. Want bij O werken we in zelfstandige creatieve teams, dus kijk je breder dan alleen je eigen rol en neem je daar waar nodig wel eens wat over van een ander. Hadden we al gezegd dat het een veelzijdige functie is?

 

jouw rol

  • > concepten ontwikkelen: bedenken van merknamen, pay-offs, advertentie- en campagne concepten (short copy)
  • > teksten schrijven: vertalen van concepten naar teksten voor websites, online campagnes, advertenties, brochures etc. (long copy)
  • > afhankelijk van je profiel, opleiding, interesse: verzorgen van (onze) social media of het uitwerken van een communicatie-advies. Kortom: wat kan je nog meer?

 

enthousiast?
Serieus; als wij niet al een hele leuke baan hadden, zouden we zelf solliciteren. Wil jij een kop koffie met ons drinken? Vertel ons waarom en stuur je CV en een foto naar shirley@o-utrecht.nl.